کشف سلول های جدید تولید کننده انسولین در لوزالمعده

بیولوژی کتول

کشف سلول های جدید تولید کننده انسولین در لوزالمعده

دبیر
بیولوژی کتول

کشف سلول های جدید تولید کننده انسولین در لوزالمعده

هیوزینگ و اعضای تیم تحقیقاتی به تازگی با استفاده از تکنیک های جدید میکروسکوپی در مطالعات خود در مورد جزایر لانگرهانس، دریافته اند که در لبه های این ناحیه از لوزالمعده، نوعی از سلول های تولید کننده انسولین پراکنده شده اند که محققان قبلا به وجود آن ها پی نبرده اند. آن ها همچنین در این ناحیه سلول های زیادی شبیه به سلول های بتا مشاهده کرده اند و احتمال می دهند که شیوه جدیدی برای ایجاد سلول های بتا وجود داشته باشد. 

مطالعات بیشتر نشان داد که سلول های بتای Virgin انسولین تولید می کنند، اما دارای گیرنده هایی برای تشخیص گلوکاگون نیستند؛ بنابراین نمی توانند همانند گیرنده های بتای بالغ عمل کنند. 

محققان به یافته های جدید دیگری نیز دست یافته اند. آن ها دریافته اند که در جزایر لانگرهانس، برخی از سلول های بتا به سلول های آلفا تبدیل می شوند؛ بنابراین آن ها به وجود یک روش کاملا جدید غیر قابل انتظار برای تولید سلول های آلفا نیز پی بردند. 

آقای هیوزینگ به بیان این مطلب پرداخت که اعضای تیم تحقیقاتی او دریافته اند که توانایی های جزایر لانگرهانس بیش از تصور آن ها است. 

همانطور که گفتیم سلول های بتای virgin به تازگی کشف شده اند و باید عملکرد آن ها روی بدن انسان و موش های آزمایشگاهی، هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در شرایط دنیای واقعی مورد بررسی قرار گیرد؛ اما دانشمندان تاکنون به شواهدی دست یافته اند که نشان می دهند این سلول ها می توانند زمینه جدیدی برای درمان دیابت نوع یک فراهم کنند. 

طبق گفته آقای هیوزینگ، سه موضوع در رابطه با سلول های بتای Virgin باعث خوشحالی محققان شده است؛ نخست اینکه این سلول ها، نشان دهنده وجود نوع جدیدی از سلول های بتا در بدن موش ها و افراد مورد آزمایش هستند؛ دوم آنکه این سلول ها می توانند به عنوان منبع جدیدی از سلول های بتا برای درمان دیابت نوع یک مورد استفاده قرار گیرند و سوم این که فهم چگونگی تبدیل این سلول ها به سلول های بتای کارآمد و فعال، می تواند به ایجاد یک روش جدید درمانی جدید برای دیابت با استفاده از سلول های بنیادی کمک کند. 

محققان در این تحقیقات به نتایجی برای مقابله با دیابت نوع دو نیز دست یافته اند. هنگامی که فرد به این نوع از دیابت مبتلا می شود،  سلول های بتا کاملا غیرفعال می شوند و ترشح و یا آزاد کردن انسولین توسط آن ها متوقف می شود.  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 19 فروردين 1396 | 22:41 | نویسنده : دبیر |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.